Voice over Internet Protocol ( VoIP ) یک فناوری ارتباطی است که به کاربران اجازه می دهد تا تماس های صوتی را از طریق یک اتصال اینترنتی به جای خطوط تلفن سنتی برقرار و دریافت کنند. سرویس VoIP صدا را به سیگنال دیجیتال تبدیل می کند و سپس آن را از طریق اینترنت منتقل می کند. امروزه VoIP از خطوط تلفن سنتی محبوبتر است زیرا سریعتر و مقرون به صرفه است. VoIP به شما امکان برقراری تماس تلفنی را می دهد و بنابراین Phone رابط اصلی بین کاربر و همچنین فناوری است. اگرچه شما می توانید از هر نوع گوشی برای استفاده از این سرویس استفاده کنید، محدودیت هایی وجود دارد. بیایید در مورد راه اندازی تلفن VoIP در خانه بحث کنیم
راه اندازی تلفن سامانه مشاوره تلفنی :
مرحله 1: اتصال به اینترنت: قبل از راه اندازی یک سیستم VoIP ، سیستم باید اتصال اینترنت داشته باشد. برای این کار، با یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) در منطقه خود تماس بگیرید. برنامه های مختلفی با توجه به سرعت توسط ISP ها ارائه می شود، بنابراین انتخاب کنید زیرا سرعت اینترنت برای خرید سامانه مشاوره تلفنی ضروری است زیرا این فناوری داده های صوتی را به بسته هایی تبدیل می کند که سپس از طریق اتصال ارسال می شود.
مرحله 2: انتخاب سخت افزار: سرویس VoIP مختص سخت افزار نیست و برای شروع کار با VoIP به سخت افزار تخصصی زیادی نیاز ندارد. حتی می تواند از تلفن های ثابت معمولی شما برای اتصال به سرویس با استفاده از آداپتور VoIP استفاده کند. اگر می خواهید گوشی بخرید، به سراغ تلفن های IP بروید که می توانند مستقیماً با استفاده از کابل LAN به روتر متصل شوند . علاوه بر این، اکثر گوشیهای هوشمند، رایانهها و سایر دستگاههای رسانه ارتباطی قادر به تماس VoIP هستند. بنابراین دستگاه های زیادی برای انتخاب و برقراری تماس با استفاده از اتصال VoIP وجود دارد.
مرحله 3: انتخاب یک ارائه دهنده خدمات VoIP: ارائه دهندگان خدمات سامانه مشاوره تلفنی شرکت هایی هستند که خدمات VoIP را به مشاغل و مصرف کنندگان فردی ارائه می دهند. با یک ارائه دهنده خدمات سامانه مشاوره تلفنی موجود در منطقه خود تماس بگیرید تا به این سرویس متصل شوید و از مزایای آن بهره مند شوید. جزئیات اولیه را با ارائه دهنده به اشتراک بگذارید و آنها یک شماره VoIP ارائه خواهند کرد که برای مقاصد تماس استفاده می شود. همچنین، اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده ای که انتخاب می کنید قابل اعتماد و مقرون به صرفه با کیفیت خوب خدمات است. کال می یکی از برترین شرکتهای معتبر در این زمینه می باشد.
گوشی باید با کمک کابل یا وای فای به اینترنت متصل باشد. آداپتور را وصل کنید و آن را به گوشی وصل کنید سپس روشن کنید. سرویس VoIP باید توسط ارائه دهنده VoIP فعال شود. پس از نهایی کردن تنظیمات، تلفن VoIP خانگی خود را دارید. برای سرویس تلفن VoIP بدون وقفه، باید آداپتور VoIP خود را همیشه روشن نگه دارید.
مزایای VoIP:
مقرون به صرفه: مقرون به صرفه است و نسبت به قبض های تلفن سنتی باعث صرفه جویی در پول می شود
دسترسی: با استفاده از این سرویس، میتواند با هر نقطه از جهان که اینترنت در دسترس است تماس بگیرد.
قابلیت حمل: شماره VoIP یک شماره مجازی است که کاملا قابل حمل است. فقط با ورود به اطلاعات اعتباری خود از طریق ارائه دهنده VoIP خود، می توانید از آن در هر جایی از طریق یک دستگاه دارای VoIP فعال استفاده کنید.
معایب VoIP:
وابسته به اینترنت: به اینترنت وابسته است، بنابراین سرویس VoIP تا زمانی که اتصال اینترنت به خوبی کار کند کار می کند. اگر شبکه دچار قطعی شود، سرویس مطمئناً آسیب خواهد دید.
تأخیر: اگر سرعت اینترنت کم باشد ممکن است با مشکلات تاخیر مواجه شوید. صدا ممکن است واضح نباشد یا بین ارسال و دریافت بیت های داده تاخیر وجود داشته باشد.
هزینه اضافی: اگر از VoIP برای تماس با شخصی بدون سرویس VoIP استفاده شود، ممکن است هزینه های اضافی را متحمل شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت کال می مراجعه نمایید و یا با کارشناسان مجرب کال می در تماس باشید