بهترین فرم ساز و آزمون ساز آنلاین

    بهترین فرم ساز و آزمون ساز آنلاین

    گسترش استفاده از اینترنت در تمام جنبه‌های زندگی بشر از جمله سرگرمی، آموزش، خریدوفروش و... سبب توسعه چشمگیر کسب‌وکارهای آنلاین و خدمات‌دهی اینترنتی شد. در دنیای رقابتی اینترنت استفاده از ابزارهای کارآمد و کیفیت‌سنجی مداوم از مهم‌ترین شاخص‌های موفقیت در حوزه‌های مختلف هستند. اغلب فعالان حوزه آنلاین برای یک‌بار هم که شده از فرم‌های اینترنتی با آزمون سازهای آنلاین استفاده کرده‌اند. در این گفتار اطلاعاتی در مورد سه ابزار آنلاین کاربردی یعنی فرم ساز آنلاین و آزمون ساز آنلاین و نیز پرسش‌نامه آنلاین ارائه می‌شود.

    فرم آنلاین و کاربردهای آن

    فرم‌ها اسناد مهمی هستند که امکان جمع‌آوری و طبقه‌بندی اطلاعات، گزارش‌گیری، محاسبه، جست‌وجوی دقیق و... را برای افراد فراهم می‌آورند؛ هر فرم از تعدادی پنل جداگانه تشکیل شده است که برای جمع‌آوری اطلاعات مشابه به شکلی دقیق مورداستفاده قرار می‌گیرد. الزام استفاده از فرم‌ها برای ثبت درخواست، ثبت دریافت و پرداخت، نظرسنجی، گزارش‌گیری، محاسبه و... باعث شد که کسب‌وکارهای اینترنتی از نمونه فرم‌های آنلاین که توسط تگ‌های استاندارد HTML ساخته شده‌اند استفاده کنند. فرم‌های آنلاین فرم‌هایی دیجیتالی هستند که در آن‌ها از دکمه‌های رادیویی، جعبه متن، دکمه‌های انتخاب، جعبه انتخاب رنگ و... برای گردآوری اطلاعات استفاده می‌شوند.

     فرم ساز آنلاین و ویژگی‌های آن

     

    فرم ساز آنلاین و ویژگی‌های آن

    از آنجایی‌که برای طراحی فرم‌های آنلاین باید به مراحل طراحی قالب فرم و کد نویسی مسلط باشید و نیز فضای کافی برای ذخیره‌سازی بانک اطلاعات در دسترس داشته باشید، بدون داشتن مهارت و دانش تخصصی طراحی یک فرم آنلاین ایده‌آل تقریباً امری ناممکن است. فرم سازهای آنلاین پلتفرم‌های هستند که با استفاده از آن‌ها به راحتی و تنها با استفاده از چند آیتم گرافیکی می‌توانید فرم‌های آنلاین کاملاً حرفه‌ای و در مدت ‌زمان کوتاهی طراحی کنید. زیرساخت‌ها و قابلیت‌های یک سامانه فرم ساز آنلاین تعیین‌کننده میزان کیفیت نهایی یک فرم آنلاین است. یکی از بهترین سامانه‌های فرم ساز آنلاین سامانه ایپول است. این فرم ساز آنلاین امکان ساخت آسان انواع فرم و پرسش‌نامه را فراهم آورده است. فرم ساز ایپول با داشتن قابلیت‌هایی چون قابلیت پشتیبانی و تعریف قوانین مختلف، قابلیت چینش تصادفی پرسش‌ها، نمایش لوکیشن پاسخ‌دهندگان، قابلیت جست‌وجوی پیشرفته در بین پاسخ‌ها و ... یکی از مجهزترین و برترین گزینه‌ها برای طراحی فرم‌های آنلاین حرفه‌ای است.

    آزمون ساز آنلاین و مزایای مهم آن

    آزمون ساز آنلاین به سایت یا نرم‌افزاری گفته می‌شود که امکان برگزاری آزمون‌های تستی یا تشریحی را در قالبی هوشمند و پیشرفته در بستر وب فراهم می‌کند، آزمون ساز آنلاین ابزاری کارآمد برای غلبه بر محدودیت‌های جغرافیایی و زمانی در برگزاری آزمون‌های علمی، تست‌های روانشناسی و... است، قابلیت دسته‌بندی سؤالات، ارائه سریع کارنامه آزمون، تصحیح راحت‌تر آزمون، قابلیت چینش رندوم و تصادفی سؤالات و... همگی از امکاناتی هستند که آزمون سازهای آنلاین را به ابزارهایی محبوب برای راحت کردن برگزاری آزمون‌ها تبدیل کرده است.

     

     اهمیت انتخاب بهترین آزمون ساز آنلاین

    اهمیت انتخاب بهترین آزمون ساز آنلاین

    با توجه به مزایایی که برای استفاده از آزمون ساز آنلاین مطرح شد، این پلتفرم‌ها از پرکاربردترین ابزارهای توسعه آموزش مجازی هستند، با توجه به اینکه در برگزاری آزمون‌های آنلاین عملکرد درست آزمون ساز در امتیازدهی صحیح و تدارک یک رقابت سالم و عادلانه مؤثر است، انتخاب یک آزمون ساز آنلاین کارآمد که قابلیت‌های ایده آلی داشته باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین چالش‌های برگزاری آزمون‌های آنلاین عدم نظارت بر روند پاسخگویی آزمون دهندگان است؛ قابلیت‌های یک پلتفرم آزمون ساز خوب تا حد زیادی می‌تواند مشکل خلأ نظارت مراقب و احتمال تقلب را برطرف کند. به طور مثال در آزمون ساز آنلاین ایپول به عنوان یکی از بهترین آزمون سازهای موجود، قابلیت‌هایی مانند نمایش تصادفی سؤالات و گزینه‌ها، قابلیت عدم بازگشت به سؤالات قبلی، تعیین زمان برای پاسخگویی به سؤالات، ثبت زمان پاسخ‌گویی آزمون دهنده به هریک از پرسش‌ها و... امکان ارزیابی واقعی را در بستر مجاری فراهم نموده است. این پلتفرم با داشتن قابلیت‌های متعدد یکی از بهترین آزمون سازهای آنلاین است از جمله دیگر قابلیت‌های ایپول می‌توان به قابلیت نمایش آزمون در تمام مرورگرها و با استفاده از موبایل، رایانه و...، قابلیت ارائه سریع پاسخنامه بعد از اتمام آزمون، نمایش لوکیشن افراد پاسخ‌دهنده به آزمون روی نقشه، قابلیت تنظیم ساعت و تاریخ شروع و پایان آزمون و... اشاره کرد. این آزمون ساز آنلاین هم‌چنین با داشتن قابلیت محاسبه مجدد نمرات آزمون امکان تصحیح آزمون با ضریب خطای نزدیک به صفر را فراهم آورده است.

    پرسشنامه آنلاین

    پرسشنامه‌های آنلاین از مهم‌ترین ابزارهای سنجش میزان رضایت‌مندی و نظرسنجی‌های کاربردی برای کسب‌وکارهای آنلاین هستند. طراحی پرسشنامه آنلاین به کسب‌وکارهای تحت وب این امکان را می‌دهد که با آنالیز دقیق داده‌های حاصل، گام‌های مؤثری برای پیشرفت و افزایش سطح درآمد خود بردارند. طراحی پرسش‌نامه‌های آنلاین به صورت شخصی نیازمند به داشتن اطلاعات و دانش فنی در زمینه HTML و فضای های کافی برای ذخیره‌سازی اطلاعات است. طراحی پرسش‌نامه هوشمند با استفاده از سامانه طراحی پرسشنامه آنلاین بهترین و آسان‌ترین روش برای برخورداری از مزایای طراحی پرسشنامه است. ازآنجایی‌که تعرفه کد نویسی برای ایجاد پرسشنامه آنلاین معمولاً به‌صرفه نیست و نیز اعمال تغییرات در طراحی پرسش‌نامه‌های کد نویسی شده بسیار دشوار است، استفاده از سامانه‌های فرم ساز آنلاین بهترین گزینه است. این پلتفرم‌ها بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی امکان طراحی انواع پرسشنامه آنلاین به صورت خصوصی یا عمومی را به کاربران می‌دهند. فرم ساز آنلاین ایپول یکی از بهترین پلتفرم‌ها در زمینه طراحی پرسشنامه آنلاین است که داشتن قابلیت‌هایی مانند قالب‌ها و تم‌های متعدد، امکان استفاده از تصویر و ویدئو در طراحی سؤال، امکان قانون‌گذاری بین سؤالات و ادیتورHTML  پیشرفته آن را از سایر پلتفرم‌های آنلاین متمایز می‌کند.

     

     پرسشنامه آنلاین

    سخن پایانی

    در این گفتار اطلاعاتی پیرامون سه ابزار آنلاین کاربردی یعنی فرم ساز آنلاین، آزمون ساز آنلاین و سامانه طراحی پرسشنامه آنلاین مطرح شد و یکی از کارآمدترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های آنلاین در این زمینه یعنی سامانه فرم ساز آنلاین ایپول (EPOLL) به شما معرفی شد. در پایان شایان ذکر است که استفاده از یک نرم‌افزار مناسب برای طراحی آزمون آنلاین و یا فرم‌های دیجیتال مهم نقش مؤثری در ارزیابی دقیق نتایج و دستیابی به اهداف موردنظر از طراحی فرم‌ها و پرسش‌نامه‌ها را دارد، بنابراین در انتخاب بهترین نرم‌افزار به قابلیت‌ها و امکانات ویژه آن توجه داشته باشید تا نتیجه کار رضایت‌بخش باشد.

    برگرفته از وب سایت سامانه فرم ساز و آزمون ساز ایپول https://epoll.pro/

     

    © 2024 تمام حقوق این سایت برای مقالات مشاوره حقوقی وکالتی lawstudy محفوظ می باشد

    منوی اصلی